fbpx

Magyarország lesz a Danone Csoport egyik regionális központja

Írta: Szerkesztőség - 2013 február 20.

Budapest, 2013. február 20., szerda (MTI) – A terv szerint a Danone Csoport új európai szervezeti struktúrájában Magyarország, Csehország, Szlovákia és Horvátország közös üzleti egységet alkot majd, amelynek irányítása Budapestről történik – közölte a Danone Kft. szerdán az MTI megkeresésére.

 

 

Ennek megfelelően a menedzsment és a támogató funkciók Magyarországon is illeszkedni fognak az új szervezeti felépítéshez, illetve a többországos rendszer központjaként felmerülő új kihívásaihoz.

A termelést ugyanakkor nem érinti a változás.

A közlemény emlékeztet: kedden a Danone Csoport vezetése bemutatta és konzultációra bocsátotta a múlt év decemberében már bejelentett részletes európai reorganizációs tervét Genfben, az Európai Üzemi Tanácsok találkozóján.

A vállalat a változásokat két év alatt tervezi véghez vinni.

A Danone Csoport célja, hogy az általános és adminisztratív költségeket a megváltozott piaci környezetnek megfelelően alakítsa át, valamint európai szinten mintegy 200 millió eurós megtakarítást érjen el.

A projekt legfontosabb eleme a Danone működési költségszerkezetének egyszerűsítése és optimalizálása – különösen a menedzsment és támogató funkciók terén – valamennyi európai országban, így Magyarországon is.

A Danone-csoport kedden Párizsban jelentette be, hogy 2014-ig mintegy kilencszáz menedzseri és adminisztratív munkahelyet szüntet meg, azaz európai középvezetői létszámának 10 százalékát leépíti.

A tervben felvázolt új modell alapján egyes országok üzleti egységei több országot magában foglaló, de egyetlen vezetés alá tartozó szervezetbe csoportosítják olyan tényezők alapján, mint például a piac mérete, a fogyasztók és a helyi kultúrák közelsége.

A terv végrehajtásától Magyarországon és az új csoport országaiban is jelentős megtakarítások, illetve a versenyelőny visszaszerzése várható, ami nem csupán egy hatékonyabb szervezeti felépítés kialakításához járulhat hozzá, de ahhoz is, hogy a vállalat többet invesztálhasson termékei és márkái fejlesztésébe – tartalmazza a közlemény.

 

(Forrás: www.danone.hu)

 

MTI 2013. február 20.