fbpx

Maximális haszon Maximal targoncával

Írta: - 2017 október 03.

A MAXIMAL targoncák igényes külsővel, műszaki tartalommal és a hazai vállalkozók számára elérhető áron kerülnek forgalomba.

A MAXIMAL targoncák minden európai elvárásnak megfelelnek, és a megfelelő minősítésekkel is rendelkeznek. A targoncák lehetnek diesel, benzin/gáz vagy elektromos üzeműek. Felépítésük szerint 4 féle csoportra oszthatjuk a kínálatot: 1,5-12 t teherbírású hagyományos targoncák, 1,8-5,0 t teherbírású tereptargoncák, 13.5-32 t teherbírású nehéz ipari vagy kikötői, és egyéb raktári targoncák.

A MAXIMAL egy fiatal, de igen ambiciózus targoncagyártó. A gyártást 2006-ban kezdte meg, miután minden igényt figyelembe véve, alaposan felkészültek a nemzetközi piacon való részvételre. Jelenleg összesen 133 000 m2-es fedett csarnokban akár évi 30.000 db targoncát tudnak gyártani, és jelenleg 500 főnyi alkalmazottal dolgoznak. A Maximal gyár 7 nemzeti szabadalommal és 70 általános, valamint külső megjelenési végjeggyel rendelkezik. A Maximalnak saját alkatrész központja, automata alkatrész-szortírozója, robot hegesztői, festőkamrája, szerelősora és tesztrészlege van. A gyár hazai a piac mellett nemzetközileg több mint 100 országba exportál.

A Maximalnál a japános gyártási rendszert vették alapul, és a főbb alkotóelemek mind nagy Japán gyártóktól származnak. Magyarországon a MAXIMAL targoncákat MITSUBISHI erőforrásokkal ajánljuk. A MAXIMAL gyár az ISO 9001:2000 ISO 14001:2004 mellett rendelkezik a CE minősítéssel. MAXIMAL rendelhető manuális és automataváltóval. Az automata váltó a Japán TCM technológiára alapozva és követve annak precizitását, hosszú élettartamot és dinamikus munkavégzést garantál. A hidraulika-vezérlőtömb egy Kínában is működő Japán gyártótól érkezik, míg a tömítéseket a japán NOK szállítja. Az elektromos targoncák egyenletes kifinomult mozgásáról az Olasz ZAPI elektronika gondoskodik. A Maximal targoncáinál a gépek öt színben választhatók.

Hagyományos targoncák

Perkins, Isuzu, Yanmar és Cummins, tehát világhírű profi motorokkal dolgoznak a diesel motoros targoncák 45-130 LE teljesítmény kategóriában és 1,5-12 t emelési képességgel. A max. emelési magasság 3,0-6,5 m között választható.

A benzin/gáz üzemű Maximal targoncák 4 és 6 hengeres PSI és GCT kínai valamint Nissan motorral 42-86 LE teljesítmény kategóriában 1,5-5 t emelési képességgel. A max. emelési magasság itt is 3,0-6,5 m között választható.

A Távol-kelet igen erős az elektromos meghajtás terén. 1,3-5,0 emelési képességgel rendelkeznek 3 és 4 kerekes kivitelben, szintén 3,0-6,5 m max. emelési magassággal, és szinte hangtalanul suhannak, mely a kezelő számára is igen kényelmes. Zárt térben, akár hűtőkamrákban is előszeretettel használják őket. Az elektromos rendszerük 48 vagy 80 V feszültséggel és 500-775 Ah-val rendelkezik, így az egész napos munka nem akadály számukra.

Tereptargoncák

1,8-5,0 t emelési képességgel és nagy (legalább 250 mm) hasmagassággal rendelkeznek, így akár az aszfaltozatlan területen is jól boldogulnak. Lehetnek első- vagy összkerék-meghajtásúak, motorjuk Perkins vagy Yanmar gyártmány 48-57 LE teljesítménnyel. A torony lehet Duplex vagy triplex, és akár 6 m emelési magassággal rendelkezhetnek.

Nehéz ipari targoncák

13-45 t emelési képességgel, 4-15,2 m emelési magassággal és 190-340 LE amerikai Cummins motorokkal szerelt villás targoncák és konténerrakodók jelentik a Maximal kínálatának csúcsát.

Raktári kézitargoncák

Elektromos meghajtással rendelkeznek, raklapos áru mozgatására alkalmasak, bizonyos kivitelek akár 3,3 m emelési magassággal is rendelkeznek, emelési képességük 1.000-2.000 kg között változik. Ezeket a gépeket előszeretettel használják hűtőházakban, vágóhidakon és logisztikai központokban.

Nagy Márk
SZEGÁNA Kft.