Nagydíjat kapott a 30. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok Termékdíj pályázatán a tejelő tehenek pálmaolaj-mentes takarmányozási technológiájának kifejlesztéséért az UBM Feed Zrt.
Pálmaolaj helyett szója
A hazai gyakorlatban alkalmazott tömegtakarmányok energiatartalma nem fedezi a nagy tejtermelésű tehenek szükségleteit. A hiányzó energiát zsírkiegészítéssel szokták pótolni, általában pálmaolajat tartalmazó termékek etetésével. Az Ázsiából importált, hidrogénezett pálmaolaj a tej lipid-frakciójába beépül, 90%-ban élettanilag kedvezőtlen hatású, közepes és hosszú szénláncú telített zsírsavakat (palmitinsav, sztearinsav) tartalmaz. Emellett a szállítási költségei is magasak. A pálmaolaj egy részét Indonéziában és Malajziában erdőirtások révén termelik, ezért az EU-ban való alkalmazása egyre nehézkesebb. Az UBM Feed Zrt. nagydíjjal jutalmazott technológiájában a takarmányozásához használt pálmaolajat GMO-mentes magyar szójával helyettesítik.
– Nagyon örülünk az elismerésnek, és nagyon nagy köszönet a kollégáknak azért, hogy ezt a díjat sikerült elérnünk. A takarmányiparban az egész világon nagy probléma a pálmaolaj-mentesség megteremtése a tejelőmarha-tartásban. Mi erre hoztunk egy igazolt megoldást, amit az erre szakosodott nemzetközi akkreditációs testület (POFCAP) is elismert, illetve validált. Nagy lépés, hogy magyar GMO-mentes szójával tudjuk helyettesíteni a távoli országokban, a környezetvédelmet figyelmen kívül hagyva előállított pálmaolaj-származékokat – nyilatkozta stábunknak Varga Gábor, az UBM Csoport vezérigazgató-helyettese.
100 százalékban magyar tulajdonban
Az UBM Csoport tevékenysége 1996-ban indult, kezdetben szójakereskedelemmel. Mára hazánk piacvezető keveréktakarmány-gyártó és takarmányalapanyag-nagykereskedő vállalkozása. A 16 cégből álló cégcsoport közel 400 főt foglalkoztat. Hat magyarországi takarmánygyártó üzeme mellett Szlovákiában és Romániában is 2 takarmánygyárat működtet. 450 féle terméket gyártanak, a keveréktakarmány mennyisége közel 600 ezer tonna évente, amit hazánkon kívül 15 országba értékesítenek. – Magyarországon és a környező országokban abszolút meghatározó szerepünk van, illetve ezt a terjeszkedést szeretnénk folytatni távolabbi országok felé is. A célunk az, hogy Közép-Európában meghatározó takarmányipari vállalkozásává emeljük a cégcsoportot, minél távolabbi országokat érjünk el a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal.
Tekintse meg videónkat is: