Új, felső középkategóriás, narancssárga Kubota traktorok az M7-sorozatban
Kubota a cég történetének eddigi legnagyobb teljesítményű traktorait mutatta be: az M7-131, M7-151 és M7-171 modellek 6,1 liter lökettérfogatú Kubota motorjai 2.200 min-1 névleges fordulatszámon 130, 150 és 170 LE teljesítményűek. A motorokat SCR kipufogógáz-kezelési rendszerrel látták el, és modellenként három változat kapható. A Standard és Premium változat hajtóműve hat szinkron, és négy terhelés alatt kapcsolható fokozattal készül, a Premium K-VT pedig fokozatnélküli hajtóművel. Mindegyik változat képes csökkentett motorfordulatszámon az 50 km/h végsebességre. A TLT-jük 540/540E vagy 1000 min-1 fordulatszámú is lehet. A Standard-változat 80 l/min szállítási teljesítményű hidraulikaszivattyúja 4 vezérlő szelepet lát el. A Premium és a Premium K-VT öt vezérlő szelepet kiszolgáló, terhelésérzékelős rendszere 110 l/min szállítási teljesítményű. A hátsó függesztőberendezés valamennyi változatnál 9.000 kg maximális terhelhetőséggel bír. Az új modellek multifunkciós, joystick-kal ellátott kartámasszal készülnek. A Kverneland-tól „származó” IsoMatch Tellus Isobus fedélzeti elektronika kétféle lehet: a 7 col-os nyomógombos, a 12 col méretű pedig érintőképernyős kivitelű.
Maschio Gaspardo új fejlesztésű „Intelligente” sorközművelő kultivátora
Az olasz Maschio Gaspardo cégcsoport egyik új fejlesztése az „Intelligente” fantázianevű sorközművelő kultivátor, amely – elektrohidraulikus kormányzásával – a keskeny/széles sortávolságú növényállományok, nagy (akár 25 km/h) sebességű sorközművelésére alkalmazható. A 8 és 12 soros kivitelű gépek szállításkor 2,5 m-es szélességre hidraulikusan felhajthatóak. A sorközművelő 45-75 cm közötti sortávolságú növényállományokban használható. A gép paralelogramma felfüggesztésű művelőtagjaira – a sortávolság és a művelőelem fajtájától függően – 3-5 művelő eszköz (rugós vagy merev szárú lúdtalp kapák), illetve sorvédő lemezek vagy fogazott sorvédő tárcsák is felszerelhetőek.
Az Intelligente optikai leképezéssel és valós idejű képfeldolgozással követi a sorközművelő gépnek az erőgép függesztőszerkezetéhez viszonyított oldalirányú helyzetét annak érdekében, hogy a munkagép művelő szerszámai mindig a soros kultúrnövény középvonalához igazodjanak. Eltérés esetén aktiválja azt a rövid „válaszidejű” elektrohidraulikus szelepet, amely egy hidraulikus munkahengerrel a gépet a traktorhoz képest oldalirányban elmozdítja. A gép gerendelyére felszerelt, előretekintő kamera felbontási képessége sokkal jobb, mint ami a GPS-rendszerektől elvárható. A valós idejű képfeldolgozással a növénysorok biztosabban érzékelhetők, mint ami a növények merev szárára orientáló, mechanikus tapogatókkal elérhető. A gépre telepített Xenon-megvilágítással a növényállományokban kellő intenzitású természetes fény hiányában is azonosíthatók a kultúrnövények sorai. Az Intelligente sorközművelőt – a közelmúltban – a bolognai EIMA 2014. kiállítás Elismerő Oklevelével díjazták.
Seppi M.: szárzúzók-mulcsozók széleskörű alkalmazási területekkel
Az olasz Seppi M. SpA különböző felhasználási célú szárzúzó-mulcsozó gépek gyártására szakosodott. Gyártmánypalettájukon jelenleg 64 alaptípusú szárzúzó-mulcsozó gép 270-nél is több különböző változata található meg. Közülük is kiemelkednek az erdőgazdálkodási, erdészeti célú alkalmazású terület-előkészítő gépek (lágyszárúkat irtók, bozótirtók, vágás-betakarítók, aprítók, stb.) vagy a különböző vágás-előkészítő zúzógépek. A Seppi M. erdészeti zúzógépek 6 alaptípussal (Miniforst, Midiforst, Midiforst DT, Starforst, Superforst és Maxiforst), 23 változatban, 100-300 cm közötti munkaszélességekkel, 55-500 LE teljesítményigénnyel készülnek. Ezek az erdészeti zúzógépek – a munkák nehezebb jellegéből adódóan – kivétel nélkül vízszintes tengelyű, rotációs lengő vagy fix marókésekkel vannak felszerelve. A zúzó-mulcsozógépek és speciális berendezéseik nemcsak a hagyományos felépítésű mezőgazdasági erőgépekre, hanem (a folyamatos hátrameneti berendezéssel, megfordítható kezelőüléssel és mászósebességgel is ellátott) erdészeti traktorokra, az erdészeti forgórakodókra, csúszó-kormányos rakodógépekre, önjáró kinyúló gémes gépekre is felkapcsolhatók, illetve csatlakoztathatók.
ÚJDONSÁG TÉRKÉP
A 2015. év elejétől „Újdonság Térkép” rovatunkat már nem a gyártó cégekre és gyártmánypalettájukra, hanem friss, új innovációikra „hegyezzük” ki. Reméljük, hogy ezzel segítséget nyújthatunk a gazdálkodóknak gépparkjuk fejlesztéséhez, erő- és munkagépeik megújításához.
|
Az osztrák Reform-WerkeMuli T10 X szállítójárműve – multifunkcionális tehergépkocsija – ettől az évtől kezdődően már hidromechanikus, fokozatmentes járószerkezeti hajtással is beszerezhető. Munka közben a hidrosztatikus hajtás előnyei érvényesülnek, a közúti közlekedésben pedig a mechanikus sebességváltó hatékonysága „bizonyíthat”. A 4K4 kerékképletű tehergépkocsit 2970 cm3 lökettérfogatú, 80 kW/109 LE teljesítményű, Euro 6-os motor működteti. Az „allrounder” sokrétű mezőgazdasági használhatósága mellett a kommunális területeken is széles körben alkalmazható. A fontosabb hidraulikus funkciók a kartámaszba integrált joystick-kel vezérelhetők. (www.reform.at) |
|
A Michelin X Tweel Airless Radial TireTM levegő nélküli gumikerekei már nem is számítanak újdonságnak. Az újdonság az, hogy az ilyen kerekek sorozatgyártására a Michelin egy új gyárat nyitott meg az észak-amerikai Piedmont-ban. A Michelin levegő nélküli X Tweel kerekeknél a kerékagyra rögzített erős, rugalmas (deformálható), „energiaelnyelő” műanyag lamellákat veszi körül a gumi futófelület, és elhasználódás esetén csak ezt a futófelületet kell lecserélni. Ezeket a kerekeket, egyelőre csak fűnyírókhoz (TurfTM típusok) és kisebb rakodókhoz (SSL All Terrain/Hard Surface típusok), viszonylag lassú járművekhez gyártják, ill. kínálják. A levegő nélküli gépkocsi- és traktor-abroncsokra még várni kell! (www.michelintweel.com) |
|
A vegyes gyártási profilú belga VDW Constructie mezőgépgyár közelmúltban kifejlesztette vontatott, önrakodó silóblokkvágóval ellátott takarmánykeverő, -kiosztó kocsiját. Az erőgép TLT-éről meghajtott, egy tengelyes kocsi keverőtartálya 5 m3-es, keverőszerkezete lapátos megoldású. Hidraulikusan működtetett silóblokkvágója kb. 10 s alatt ~800 kg takarmány alapanyagot képes a saját tartályába betölteni, és a keveréshez a tartály hidraulikusan felemelhető. A kocsi elején elhelyezett kihordó szalaggal a keveréktakarmány jobbra/balra is kiosztható. A 2200 kg teherbírású kocsi üzemeltetéséhez min. 65 LE teljesítményű erőgép szükséges. (www.vdw.be) |