A kimagasló érdeklődéssel kísért szakmai rendezvényen a széria öt tagjából hármat (110/130/140) mutattak be gyakorlatban, kettőt közülük szántás közben, 3-, illetve 4-fejes váltvaforgató ekével.
Az új HSX-család mind az öt tagját egy továbbfejlesztett, 16 szelepes, négyhengeres, 4,15 literes Zetor dízelmotor hajtja, amely megfelel a TIER-III/B emissziós követelményeknek.
A turbófeltöltéses, intercooler erőforrások közül a legkisebb 96, a legnagyobb pedig 136 lóerő teljesítményű.
A motortól a nyomatékot egy többlemezes, elektrohidraulikus működtetésű tengelykapcsoló továbbítja az ugyancsak újdonságnak számító, teljesen szinkronizált, Power Shuttle elektro-hidraulikus irányváltóval szerelt, 30/30 fokozatú sebességváltóhoz, amelyben az öt mechanikus kapcsolású fokozathoz 3 terhelés alatt kapcsolható (Powershift) tartományt társítottak.
Az új fokozatváltónak köszönhetően főleg a 6-13 km/h sebességtartományban sokat javult a traktor hatékonysága, különösen a hajtóanyag-felhasználás terén.
Az új, 16 szelepes motorral szerelt erőgép a német DLG tesztjén igen kedvező eredményeket ért el a költségtakarékos üzemelést vizsgálva.
Teljesen átdolgozták az új Forterra HSX-traktorszéria hidraulika-rendszerét.
Az új Bosch Hitch Tronic EHR rendszert kettő darab segédmunkahengerrel egészítették ki, így annak közel 7.000 kg az emelőképessége.
Az új sebességváltónak és a módosított első félkeretnek köszönhetően jelentősen, 130 mm-rel növekedett a traktor tengelytávja, ami főleg a függesztett munkagépek üzemeltetése és azokkal történő vonulás során sokkal nagyobb stabilitást ad az erőgépnek.
A traktorcsalád „felső” három tagjának (120/130/140) vezetőfülkéje alapkivitelben fel van szerelve klímaberendezéssel, míg a két kisebb változatba opcionálisan kérhető a légkondicionáló.
Ugyancsak a standard kivitel része a légrugós Grammer Maximo vezetőülés, illetve a pótülés.
A jól hangszigetelt vezetőfülke műszerfalát nagyméretű LCD kijelzővel látták el.
A traktor orr-része is ráncfelvarráson esett át: a gép új elrendezésű fényszórókat, továbbfejlesz-tett, egyben felnyíló, könnyű hozzáférést biztosító motorháztetőt kapott.
A vendégek szinte sort álltak, hogy egy rövid kör erejéig kipróbálhassák az új típust.
A személyes tapasztalatok után sok jelenlegi Zetor Forterra tulajdonos fogalmazta meg pozitív véleményét, legtöbben közülük az igazán jól sikerült sebességváltót méltatták.
Hamarosan kezdődik a népszerű Zetor Major-széria legújabb generációjának bevezetése is, hasonló rendezvénysorozat keretén belül ismerhetjük majd meg a nemzetközi szinten már be-mutatott Zetor Major 80 traktort, amelyet kifejezetten a Belarus MTZ traktorok alternatívája-ként ajánlanak a gazdálkodóknak.