A New Holland T8 hazai premierje

A tavalyi évben kezdődő, az idén tavasszal folytatódó esőzések és az ezzel járó belvízkárok ismét bebizonyították, hogy a természeti tényezőkkel számolni kell, a felkészülésre pedig időt, anyagi és technikai hátteret is szükséges biztosítani. A vízháztartási problémák előtérbe kerülésével ezen a tavaszon már 30 db Dondi árokásót adott a hazai forgalmazó IKR Zrt., ezért is kötötte egybe az új New Holland T8 traktor széria premierjét a Dondi talajlazítók és árokásók gyakorlati bemutatójával.

 

Jóval több, mint egy erős vontató traktor

A New Holland T8 traktorok tervezésekor az elsődleges cél az volt, hogy egy robosztus szántóföldi erőgépet hozzanak létre a legnehezebb munkagépekhez és szélsőséges körülményekhez.

A sokoldalú, valóban univerzális traktoróriást most bemutatjuk röviden Olvasóinknak is.

Az előző modellekhez képest nagyobb teljesítményt az új generációs Tier 4A SCR motorok biztosítják.

A modellek elnevezéseinek is ez az alapja, az első két számjegy a kategóriát, az utolsó három pedig a traktor maximális motor teljesítményét jelöli aktív EPM aktivitás mellett (T8.300,T8.330, T8360, T8390).

Az SCR technológia lényege, hogy a fő üzemanyagtartály mellé telepítettek egy AdBlue vízbázisú adalékanyagot tartalmazó tartályt, ahonnan egy vezérlőrendszer adagolja a szükséges mennyiséget a kipufogó csatornába.

 

A tisztább levegő mellett a végeredmény magasabb teljesítmény 17%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással kombinálva.

Az Ultra Command full poweshift sebességváltó biztosítja a szántóföldön és országúton egyaránt az optimális sebességet.

Két sebességváltó közül választhat a vezető, az egyik a 19 x 4 fokozattal bíró változat 40 km/h ECO vagy 50 km/h-ás végsebességgel, a másik pedig a 23 x 6 fokozatot számláló mászó fokozattal ellátott verzió.

Amikor a gépre ható terhelés változik a szántóföldi munka során, az automata szántóföldi szabályozás funkció folyamatosan fenntartja a kívánt haladási sebességet.

A gépkezelőnek be kell állítani a kívánt sebességet, be kell kapcsolnia rendszert, ezután a vezérlés állítja be a motorfordulatot és a sebességfokozatot.

A gép alapfelszereltségéhez tartozik az érintőképernyős IntelliViewTMIII színes monitor, amin a vezető nyomon követheti a motorfordulatot, sebességfokozatot, üzemanyag-fogyasztást, a megművelt terület nagyságát, de a hatékonysági mutatók mellett az aktuális szervizfeladatokat is jelzi.

Táblavégi fordulóknál a TerralockTM rendszere automatikusan ki- vagy bekapcsolja az első hajtást illetve az első-hátsó differenciálzárakat.

Kategóriájának legnagyobb tengelytávolságával készült a T8-as széria, a 3450 mm-es tengelytáv nagyobb stabilitást jelent a nagy sebességű országúti szállításkor és nagyobb vonóerőt a szántóföldi talajmunkáknál.

Ez a vonóerő tovább növelhető az első és hátsó kerekek ikresítésével, ami természetesen a talajkárosítást is mérsékli.

A traktorra és a kapcsolt munkagépre ható erőforrásokat, az alapfelszerelésként járó Comfort RideTM kabin rugózás pedig tovább erősíti a vezető kényelemérzetét.

 

A gépbemutató látványos, gyakorlati részét a Dondi gépek munkájának bemutatása jelentette.

A Dondi rotációs árokásók 3 gépcsaládba sorolhatóak — úgymint két forgófejes, egy forgófejes és egy forgófejes-tisztítótárcsás árokásók –, amelyeken belül többféle kivitel található, a szükséges igényekhez igazodva.

A Dondi a termékei széles választékával immár 40 éve piacvezető az árokásók piacán.

A rotációs árokásók legfontosabb egysége a jó minőségű hajtómű, amely egyszerűen, de biztonsággal és alacsony zajszinttel képes átvinni a hajtást.

Minden modellre jellemző a GLEASON típusú ferde fogazású kúpfogaskerekek alkalmazása, amelynél a biztonságos nyomatékátvitelt egyszerre három fog kapcsolódása biztosítja, s egyben a hajtómű hosszú élettartamát is garantálja.

A két forgófejes árokásók kínálata magas szintű technológiát és teljesítményt biztosít a levezető csatornák és öntözőárkok ásásához és tisztításához.

Kerekes traktorokkal új árok kimunkálásánál mászó fokozatban 400-600 m/óra sebességgel, egyszerű tisztítási munkáknál akár 1200 m/óra haladási sebességgel dolgozhatunk.

Az alapkivitelű gép 32°-os oldalfalú árkot készít, de 18°, 20°, 23°, 42°-os dőlésszögű kivitelek is rendelkezésre állnak, amely lehetőségek adaptálása a különböző talajtípusok és munkafolyamatok függvénye.

 

A legnagyobb gép munkamélysége maximálisan 140 cm.

Az egy forgófejes és az egy forgó-fejes-tisztítótárcsás árokásók is képesek új árok készítésére és régi tisztítására.

A gépek munkasebessége új árok készítésekor 800-1200 m/óra, felújításkor 1200-1400 m/óra.

Ezeknél a gépeknél alapkivitelben 30° az árok oldalfaldőlése.

Az egy forgófejes-tisztítótárcsás gépekkel kiviteltől függően maximálisan 55-110 cm mély, az egy forgófejes árokásókkal kiviteltől függően maximálisan 35-70 cm mély árok alakítható ki.

A Dondi árokásók között megtalálhatóak a traktor középvonalhoz képest oldalra kitolható gépek új árok kialakításához, illetve karos kivitel, traktor melletti árok készítéséhez, tisztításához.

Az IKR Zrt. a bemutatott erő- és munkagépek teljes palettájával áll rendelkezésre, így megvalósulhat a gazdaság igényeinek legmegfelelőbb gép kiválasztásának lehetősége.

Keressék az IKR munkatársakat bizalommal, bővebb felvilágosítást olvasóink a www.ikr.hu oldalon találnak.

 

 

Dudás Ervin


Kapcsolódó hírek